Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget Atas Posting

Koleksi perkataan yang cantik ilham kehidupan terbaik

Perkataan yang indah kali ini adalah himpunan keindahan kehidupan yang melibatkan pelbagai aspek kehidupan seperti kasih sayang dan persahabatan. Sila mendengar Mudah-mudahan boleh memberi inspirasi.
Perkataan yang indah hidup

Jika dipaksa untuk kalah, maka menjadi satu kalah yang dihormati dan bukannya kehilangan sebelum bergelut. Malah, rakan yang berhak menerima seorang pemenang yang mulia.

Jangan memandang rendah peluang kecil yang muncul di hadapan kita. Ingat, selalunya peluang kecil adalah permulaan kejayaan yang hebat.

Semakin kita membazir masa menjadi cemburu dengan bakat atau kejayaan orang lain, lebih sukar kita berkembang. Buang bahawa pendirian negatif!

Menjadi seperti yang anda mahu, kerana anda mempunyai satu kehidupan dan peluang untuk melakukan perkara yang anda mahu menjadi.

Kita dilahirkan dengan dua telinga di sebelah kanan dan kiri, supaya kita boleh mendengar kepada mereka dari dua belah. Berusaha untuk mengumpul pujian dan kritik serta memilih yang mana satu yang betul dan yang salah.

Masalah terbesar wanita ADL memberi terlalu banyak, sdgkn masalah terbesar lelaki ADL lupa terlalu cepat

Kejayaan dicapai oleh kerja keras kita bukan sahaja dari doa-doa kita

Jangan takut dengan kesukaran dalam hidup anda, kerana ia adalah peningkatan awal usaha yang anda lakukan untuk mendapatkan melaluinya

Kesempurnaan dirasai dalam keikhlasan dan keikhlasan menerima kerana ia adalah.

Kehilangan orang tercinta adalah di mana kita belajar, belajar untuk menjadi kuat tanpa dia.

Allah memuliakan mereka yang mahu bekerja keras. Dan modal utama bagi kejayaan ialah kerja keras yang diiringi oleh doa.

Kata yang indah tentang cinta

Cinta tidak menyedari kedalaman dan dirasai pada masa pemisahan tiba. Dan apabila tangan lelaki menyentuh tangan seorang wanita yang mereka berdua telah menyentuh jantung kebaqaan.

Cinta adalah satu-satunya kebebasan di dunia kerana cinta adalah meningkatkan, hukum kemanusiaan dan gejala semula jadi tidak dapat mengubah perjalanan.

Cinta sejati tidak datang untuk itu. Banyak proses yang akan diluluskan bersama-sama, menderita, menangis, dan ketawa bersama-sama.

Lelaki dan wanita adalah perpaduan berterusan dua jantina berdasarkan Mawaddah (cinta) dan Rahmah (kasih sayang).

Segala-galanya boleh ditakluk, ditewaskan, dan dimanifestasikan dengan kasih sayang kerana cinta tidak pernah kehabisan tenaga.

Cinta adalah kekuatan tertinggi yang sentiasa berjaya mengubah kehidupan dalam arah yang lebih baik.

Cinta pertama akan melahirkan kekuatan dan cinta pertama juga yang boleh mewujudkan rasa sakit yang kurang. Berhati.. Berhati!!

Kecantikan tidak pernah begitu setandar kebahagiaan.

Yang terbaik tidak dapat dicapai jika hanya dilihat dari gelas nafsu.

Keindahan hati yang dipilih, bukan Kecantikan fizikal. Keindahan dalaman yang akan menjanjikan kasih yang berpanjangan, manakala fizikal dan fana akan binasa.
***
Perkataan persahabatan yang indah
Rakan sejati akan sentiasa bersama rakan karib di bawah apa-apa keadaan, dan mampu untuk membaiki segala-galanya yang telah kurang baik antara dirinya dan rakan karib.

Anda harus menjadi rakan yang sentiasa ada apabila rakan karib anda berada dalam kesusahan.

Kawan benar tidak selalu seorang wira Super yang sentiasa datang apabila kita memerlukannya, tetapi seorang kawan yang benar akan datang seperti mata hari yang akan sentiasa datang pada masa yang tepat.

Orang yang kehilangan adalah orang yang tidak mempunyai kawan, dan orang yang paling kehilangan adalah yang ditinggalkan oleh seorang rakan.

Persahabatan ini seperti tangan jam, di mana sahaja dia pergi, dan di mana-mana dia akan pergi, dia akan tetap lagi untuk bertemu dengan anda.

Jika seorang rakan yang pernah mendapat anda menyakiti, berfikir bahawa dia hanya seorang manusia yang tidak sempurna, jika rakan karib pernah membuat anda marah, berfikir bahawa bukan sahaja dia yang pernah dilakukan salah.

Kawan baik akan menyokong anda dalam segala hal, akan mendengar kepada anda untuk semua aduan, dan akan sentiasa bersama anda dalam setiap isu.

Seorang kawan tidak akan membawa anda dari belakang, tetapi seorang kawan akan menampar anda dari hadapan apabila anda melakukan sesuatu yang salah.

Proses rakan menjadi teman memerlukan usaha memupuk daripada kesetiaan, tetapi tidak apabila kita memerlukan bantuan maka kita mempunyai motivasi untuk mencari perhatian, bantuan dan kasih sayang orang lain, tetapi sebaliknya dia Inisiatif untuk memberi dan menyedari apa yang diperlukan oleh rakan karib

Persahabatan bermesra dengan pelbagai pengalaman cinta dan kesedihan, menenangkan, dijaga untuk-biarkan turun, mendengar-diabaikan, dibantu-ditolak, tetapi semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan niat kebencian

Anda seorang kawan yang anda masih mempunyai dalam wawasan saya dan masih dalam hari yang indah ini, saya akan memeluk anda dan mengatakan tidak pernah meninggalkan saya tetapi itu hanya impian saya yang tidak akan menjadi kenyataan lagi. Mungkin ia akan menjadi kenyataan apabila saya jatuh tidur dan mimpi tentang anda.

Begitu banyak posting kali ini, Mudah-mudahan frasa yang indah perkataan di atas dapat memberi motivasi kepada anda.

Artikel berkaitan:
Perkataan Galau perkataan
Firman perkataan cinta
Kata perkataan lucu
Firman kebijaksanaan
Kata perkataan Mutiara